Enthusiasm yang sangat tinggi untuk semester 6

Meh ikut nenek, meh!

Glossary




Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Thursday 7 July 2011

Customer is always right. Buat satu karangan yang berkaitan dengan tajuk tersebut. Ecewah, da macam soalan SPM lah sangat kan. :D



Oh, sebelum nak mula membebel, kena bagi salam dulu. Assalamualaikum dear readers! :D



Hah. baru boleh start membebel. Baiklah, lepas dapat berita gembira minggu lepas yang buat I senyum sampai kebas pipi. Minggu ni I nak bagi tau lagi satu berita gembira. Tanak tau ke? Tape lah, sila klik "X", thanks! :D


Macam biasa lah kan, pasal larikan diri sampai jauh cenggini dan hari-hari kena lah kerja. Tiap hari I akan serve customers yang pelbagai karenah fe'el yang macam tungkik tettt gitu. Bukan nak racism ke, state-ism ke, apa ke kan. Tapi dari apa yang I perhati hari-hari, customer darinegara arab yang paling banyak karenah. Lain yang dia nak, lain yang dia mintak. Bila salah bagi produk kan, mula lah nak tak puas hati ke nak carik gaduh dengan order taker. Ok, kau memang berhak kan pasal CUSTOMER IS ALWAYS RIGHT *lah sangat kan*. Walhal semalam aku beli Rotiboy kat Suria KLCC tu, roti da la sejuk, hangus pulak. Tu macam mana pulak kesnya? =.="


Hah ni nak cerita sikit, semalam I order taker lah kan. Kebetulan kaunter sebelah I ni kena serve satu pak arab. I tak tau apa jadik dan tiba-tiba pak arab ni sound setepek order taker kaunter sebelah I "u stupid!" Ok, kalau I mestilah nak control ayu gitu, boleh lah senyum walaupun plastikkkk. Tapi si order taker ni melawan balik. Boleh pulak dia baling duit customer tu. Apa lagi, serangggg! Sampai manager ikut join bertekak. I pun konon macam nak buat-buat tatau lah. Walaupun time tu pun i kena served customer yang macam tettt. Ok, nak control ayu gitu kan. So, sekali lagi senyum plastikkkkk gitu. =.=" sekali lagi.


Yelah kan, bila kita berkerja dekat Fast food restaurant, especially macam Mc Donald, KFC, Pizza Hut, Sushi King, Subway dan seantero dengannya. Mesti lah kita kena bagi service yang baikkk punya. Tapi awak, awak, awak dan awak semua. Nak service baik kan, kena lah baik-baik jugak dengan kami. Nak order tu, sila lah cakap baik-baik. Kalau produk lambat sampai, jangan lah nak tarik muncung panjang sampai boleh kopek kelapa. Apa kata, awak pulak yang ganti tepat kami, serve kami yang paling terbaikkk yang macam awak nak. Boleh??


*image from mr. google






p/s - Eh, jom lah tengok SEKALI LAGI... dengan I.
p/s/s - Mari datang Suria KLCC, kita tengok together-gether. Roger-roger je ek :)


*image from mr. google




Berkali-kali lagi..

| Terima kasih jenguk-jenguk sini! |

0 mulut:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Komen lah banyak-banyak! Lepas dah komen, refresh dan tunggu sekejap. Mesti ada notes untuk U :D