Enthusiasm yang sangat tinggi untuk semester 6

Meh ikut nenek, meh!

Glossary




Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Monday 29 November 2010

Buat bisnes pun untung jugak kan










sebenarnya kan, banyak yang aku nak postkan ni hah.terlalu banyak idea.yela kan, duduk rumah tade buat apa, tiba-tiba datang idea mau post ini.lepas tengah tengok kucing main kejar-kejar, datang lagi idea lain.tengah sedap-sedap melilau-lilau mata, pup timbul idea baru.tapi..malas! haha alasan paling mujarab kan?



1st idea : nak buat tutorial.ala, yang macam owner blog ni buat.dia ajar macam mana nak renovate blog kan.tapi aku nak buat yang lain.aku nak tutor kan orang cara nak tambah itu ini kat blog, fail pulak kan.aku punya blog pun cam apa entah.hancus! (-__-") jadik, aku ada idea baru nak buat tutorial untuk jahit manik kat baju.ala yang cantik-cantik tu, bling-bling pun boleh :D so macam mana?hey, aku pandai la jahit-jahit ni tau.mama aku ada ambil upah menjahit tau.jangan tatau ok.





2nd idea : idea baru, nak buat pasaran gelap.harharhar!eh dok aih.apa yang gelapnya tu pulak.tade la.ala, macam sekarang ni kan, semua berebut nak jual shawls la, baju la, kasut la, lens la.aku pun nak buat jugak.memandangkan mama aku ada la buat bisnes sikit-sikit kan.bisnes jual makanan ringan.haip!bukan jajan la adik-adik.no good ok.mama aku ada buat bisnes jual popia mini, kuih sepit, kek sweetcoin, karipap mini.paling sedap paling terbaik tau *bukan nak menggoda, cuma nak berniaga* :)


3rd idea : nak memblog kan kakak sepupu aku punya bisnes.dia ni ada bukak kilang yang jual macam jenis aneka kerepek la.korang cakap je nak makan kerepek apa.semua ada.dan sekarang aku dalam progress siapkan blog tu.dan nanti kalau da improve, aku letak link blog aneka kerepek tu.ok :)






bye!

| Terima kasih jenguk-jenguk sini! |

2 comments:

Komen lah banyak-banyak! Lepas dah komen, refresh dan tunggu sekejap. Mesti ada notes untuk U :D