Enthusiasm yang sangat tinggi untuk semester 6

Meh ikut nenek, meh!

Glossary




Sign up HB!Affiliate to enjoy free gift!

Tuesday 15 February 2011

Banyak kan lah berselawat

Salam Maulud Nabi :)



Alhamdulillah sampai hari ni, I masih lagi di bagi peluang sedut udara yang Allah pinjamkan.I masih lagi dibagi peluang tengok segala warna-warna kat bumi Allah ni.selama hampir 21 tahun I hidup kat muka bumi ni, da macam-macam yang I da buat.kesalahan.kebaikan.weh!padia ni.entry ni pasal Maulud Nabi la!haip! :)


Hari ni 12 Rabiul Awal.hari kelahiran Nabi Muhammad.nabi yang diutuskan untuk bimbing umat islam seluruh dunia.seluruh dunia.ok.punya lah hebat nabi kita ni.umat manusia seluruh dunia.kita yang manusia biasa ni, nak pimpin satu kelas pun ta terpimpin.tu lah bezanya kita manusia biasa dengan Nabi Muhammad ni.bersyukur lah dengan apa yang ada kan.


Selawat nabi ni.yang I dok nak share dengan awak.dulu sekolah, ada ustaz I cakap.kalau nak doa kita sampai ke langit teratas, kena baca sekali selawat nabi.



Kalau dalam majlis ilmu ni, si penceramah tu ada yang sebut Nabi Muhammad Sallaullahu Alaihi Wassalam.kita yang dengar ni pun kena sambut and sebut jugak Sallaullahu Alaihi Wassalam.tapi kalau penceramah tu dok ulang-ulang sebut Nabi Muhammad Sallaullahu Alaihi Wassalam, ta payah la kita tiap kali tu jugak sambut.cukuplah sekali.kan islam ajar umatnya bersederhana.betul kan? :)


Lagi, kalau majlis cukur jambul baby tu.mesti la ada marhaban, baca selawat nabi, doa kesyukuran.semua tu bukan sebab adat sahaja.tapi untuk bersyukur dan ingat dengan segala pemberian dan anugerah yang kita da dapat.kalau sekali kita berselawat, beribu kali nabi bagi syafaat kat kita.berselawat tu kira macam kita ingat kat nabi.lagi pun, berita baik kan kena diraikan.dengan bersederhana dan berpada-pada.



Ada jugak pendekatan dengan lagu.macam kumpulan Raihan tu.ingat lagi kan.dulu kecik-kecik.dok hafal lah segala lagu Raihan ni.mama pun dulu rajin jugaklah beli tape lagu Raihan ni.yang siap ada lirik lagu tu sekali.kat sekolah pun ada jugak kumpulan nasyid yang nyanyi lagu Raihan.lagu selawat tu.ada jugak yang nyanyi lagu kumpulan Hijjaz.


Tapi sekarang ni, da kurangkan lagu nasyid yang macam Raihan, Hijjaz tu.senang cerita, sekarang da tade kumpulan nasyid kan.yang banyak penyanyi yang entah macam-macam fesyen.mm.da akhir zaman la kot kan.berselawatlah selalu.bukan hari ni sahaja.banyak ganjaran yang kita dapat.at least, dapat jugak hapus dosa-dosa kecik yang kita ta sedar da buat.





| Terima kasih jenguk-jenguk sini! |

0 mulut:

:)) ;)) ;;) :D ;) :p :(( :) :( :X =(( :-o :-/ :-* :| 8-} :)] ~x( :-t b-( :-L x( =))

Post a Comment

Komen lah banyak-banyak! Lepas dah komen, refresh dan tunggu sekejap. Mesti ada notes untuk U :D